Esteville

aut. dr Wojciech Oronowicz-Jaśkowiak

Gra komputerowa wprowadzona jako metoda dydaktyczna w ramach szkolnictwa wyższego w Polsce na kierunku medycznym. 

Nauka komunikacji medycznej przez grę RPG osadzoną w otwartym świecie fantasy.

Esteville otrzymało w 2021 r. nagrodę 🥇 Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego za osiągnięcia o charakterze innowacyjnym i prorozwojowym.

Esteville to gra dydaktyczna, której celem jest nabycie i utrwalenie wiedzy dotyczącej komunikacji z pacjentem.

O ile historia przedstawiona w grze, a w szczególności sposoby leczenia (nie próbujcie tego w domu!), są fikcyjne, to sposób prowadzenia rozmów z pacjentami przekłada się na naszą rzeczywistość.

Różnorodne grupy pacjentów

W Esteville spotkasz się z różnymi grupami pacjentów, co będzie okazją do zmierzenia się z różnymi typami sytuacji komunikacyjnych w praktyce klinicznej. To ciekawszy sposób na powtórkę z komunikacji medycznej, niż przeglądanie notatek z zajęć.

Aktualne standardy komunikacji z pacjentami

Esteville jest grą dydaktyczną, w której zawarte są aktualne standardy postępowania z pacjentami - od ogólnych zaleceń komunikacyjnych, przez umiejętności komunikacyjne i protokoły rozmów. Na koniec rozmowy uzyskasz indywidualną ocenę, bazując na Twoich wyborach.

Otwarty świat gry

W Esteville czekają Cię misje, tajemnicze, dawno zapomniane artefakty, historie ludzi z wielu zakątków świata. Poznasz historię zapomnianej krainy, odwiedzisz mniej lub bardziej przyjazne Ci miejsca. Stworzysz własną historię.

Esteville jest niewielką osadą zlokalizowaną 60 mil od głównego gościńca pomiędzy dwoma największymi miastami Traozji - twierdzy Oxberg oraz miasta kupieckiego Goddar. Esteville znajduje się więc na uboczu, zarówno w sensie geograficznym, jak i politycznym i militarnym, a mieszkańcy miasteczka nie postrzegają siebie jako Traozyjczyków, ale przede wszystkim jako Esteńczyków. Niektórzy badacze wskazują także na uzasadnienie historyczne takiego stanu rzeczy - wiele estezjańskich tradycji zdaje się wywodzić z kultury upadłego królestwa Aadard. Ze względu na położenie osady jej okolice są powszechnie uznawane za niebezpieczne, a wśród pozostałych Traozyjczyków popularny jest pogląd, jakoby okolice były zamieszkiwane przez bestie i gusła. Współczesna nauka nie potwierdza tych zabobonów. 

Encyklopedia Aadard. Wydanie piąte, zmienione. Goddar, rok 263 po nadejściu Eatery.

Badania naukowe

Esteville jest grą dydaktyczną, która stale podlega procesowi ewaluacji oraz weryfikacji efektów kształcenia.

Esteville jako narzędzie wspomagające dydaktykę

Nasze pełne wyniki badań, które zostały opublikowane w Kontekstach pedagogicznych", pokazują, że Esteville być dobrym narzędziem wspomagającym dydaktykę komunikacji medycznej 👩‍⚕️. Wyniki przeprowadzonych ankiet po przejściu Esteville przez grupę ekspertów pokazują, że materiał dydaktyczny użyty w grze spełnia zakładane efekty kształcenia.


Śleboda, S., Oronowicz-Jaśkowiak, W. (2022). Esteville. Przykład gry dydaktycznej jako narzędzia wspomagającego dydaktykę komunikacji medycznej. Konteksty Pedagogiczne, 2(19), 139-153.
Empatia.pptx

Rozwój empatii przez Esteville

Nasze wstępne wyniki badań, które zostały zaprezentowane podczas V Konferencji Naukowej „Komunikacja w medycynie”, wskazują na to, że Esteville może rozwijać empatię! 💖 Jak to możliwe? Okazuje się, że sposób przedstawienia historii w grze sprawia, zrozumienie perspektywy pacjentów jest łatwiejsze. Szczegóły zostaną przedstawione już wkrótce w pełnej postaci.


Oronowicz-Jaśkowiak, W., Śleboda, S. (2021, maj). Czy gra komputerowa Esteville może rozwijać empatię? Implikacje dla komunikacji medycznej. Referat wygłoszony na V Konferencji Naukowej „Komunikacja w medycynie”, Warszawa. Organizator: Warszawski Uniwersytet Medyczny. 
propozycja.pptx

Badania pilotażowe z udziałem ekspertów

Esteville w ostatnim czasie zostało pokazane ekspertom z zakresu komunikacji, gier wideo, psychologii oraz antropologii. Wyniki badań pilotażowych pokazały, że gra spełnia założenia dydaktyczne i może efektywnie angażować studentów.


Oronowicz-Jaśkowiak, W. (2020, listopad). Propozycja gry dydaktycznej Esteville jako narzędzia wspomagającego kształcenie kompetencji komunikacyjnych. Referat wygłoszony na seminarium „Komunikacja w medycynie online. Doświadczenia nauczania kompetencji komunikacyjnych na odległość”, Warszawa. Organizatorzy: SKM Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i in.

Minimalne wymagania techniczne

System operacyjny: Windows XP/Vista/7/8/10/11 (nie działa na macOS).

Wymagania sprzętowe: Procesor Intel Core 2 Duo , karta graficzna NVIDIA GeForce2 / ATI Radeon 7200, pamięć 1 GB RAM, miejsce na dysku 100 MB.

Podziękowania

Gra jest udostępniana studentom w ramach fakultetu z komunikacji medycznej ("Komunikacja medyczna - gra dydaktyczna" 2 ECTS) na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.

Jesteś już wpisany/a na fakultet? Wyślij wiadomość i otrzymaj hasła umożliwiające rozpoczęcie gry. 

Po zainstalowaniu gry uruchom ją w trybie administratora
(w przypadku niektórych wersji systemu Windows gra nie ma uprawnień do zapisywania postępów)